Teknoloji, İş’ i resmeder. Müşterinin tecrübesi, bu tecrübenin kaydı, imalat adımları, politikaları, süreçleri, kuralları ve hatta iş dünyasının tüm bloklarında teknoloji bileşenleri var. Çoğu firma, dijital işletme olma olarak koydukları vizyonunun pasif bir tanımdan daha ötesine gitmesi gerektiğinin farkında.
Müşteriler çağındayız, firmalar müşterilerinin deneyimlerini ve şirketlerine ait süreçlerin etkileşimlerini tam olarak anlamak için müşterileri ile temas ettikleri alanları haritalandırmak istemektedir. Aynı zamanda kendi iç işletim modellerini ve teknoloji temellerini dönüştürmeleri gerekmektedir. Varılmak istenen gelecekte yerini almak için bu kapsamlı anlayışı ve planlamayı oluşturmak için etkin bir kurumsal mimari programı gerekmektedir.
Ancak, Kurumsal Mimari programları on yıldan uzun bir süredir var olmuş ve çoğu bu yüksek hedeflerin dışında kalmıştır. Peki neden? Çünkü, Geleneksel Kurumsal Mimari anlayışı etkili olmak için çok tatktiksel, çok teknoloji merkezli ve iş önceliklerinden çok bağımsız bir halde kalıyordu.
Değişen şey şu ki
- Firmalar odaklanmayı maliyet düşürme noktasından müşteri kazanma noktasına kaydırıyor: Maliyet firmalar için sürekli bir endişe olsa da, çoğu firma artık gelir artışını kar etmede daha önemli bir anahtar olarak görüyor. Burdan hareketle, bu şirketler için müşterileri nasıl kazandırdıkları, müşterilere suncukları hizmetler bunların sürdürülebilir olması öncelik haline geliyor. Bir firmanın teknoloji yönetimi için bu, müşterilere dokunan ve operasyonel verimliliği arttırmaktan ziyade geliri arttıran yatırımlara odaklanılması anlamına geliyor. Maliyeti düşürmek için teknoloji standardizasyonuna odaklanan Kurumsal Mimari uzmanları için, bu yeni bir odalkanma ve değer önerisi gerektiren tektonik bir değişimdir.
- Hız ve Çevik olmak, teknoloji organizasyonu için şarttır: Değişen iş odağına ve çözümlerin daha hızlı sunulma ihtiyacına cevap veren teknoloji yönetimi, iş yapış şeklini değiştiriyor.
- Kurumsal Mimari Sponsorları Taktik Geliştiren bir Kurumsal Mimari üzerinden stratejik bir kurumsal mimari istiyorlar: Kuruluşlar mimari taktik çalışmalarını takdir ederken, paydaşları, iş planlamasına ve talep yönetimine yardımcı olmak için stratejik, iş temelli mimariler arıyorlar.
Kurumsal Mimari Ekipleri ve Liderleri Değişimin Baskısını Hissetmeye Başladılar
Günümüz Kurumsal Mimari Programlarını baskıya alan maddeleri özetlemek gerekirse:
- Odak Değişimi
- Çeviklik İhtiyacı
- Strateji Boşlukları
- Yeniden Düzenleme
- Marjinalleşme
İş Odaklı, Stratejik ve Pragmatik Kurumsal Mimari Uygulamalarına İhtiyaç Var
İşletmeler, stratejik-kritik yetenekleri tanımlayan üst yapı planlaması ile, çevik süreçleri ilişkilendirmektedirler. Bunu, iş- teknoloji planlamasını koordine eden ve planlama ve yürütme arasındaki noktaları bağlayan yüksek performanslı Kurumsal Mimari programları ile başarmışlardır.
Yüksek Performanslı Kurumsal Mimari Programında:
- İş Mimarisi, İş yöneticileriyle stratejileri ayrıştırmak için çalışır: Yöneticilerden ve işletme uzmanlarından gelen girdileri kullanarak, yüksek performans gösteren kurumsal mimari uygulaması işletme için bir hedef durumu oluşturur. Çok kanallı müşteri deneyimini koordine etmekten arka büro süreçlerini gözden geçirmeye kadar, mimarlar, işletmenin stratejik hedeflerine ulaşması için ihtiyaç duyduğu geleceğin kapsamlı bir görünümünü oluştururlar. Kurumsal Mimari daha sonra işletmenin ihtiyaç duyduğu işletme yeteneklerini geliştirerek bu hedef durumu oluşturacak ticari girişimlerin ihtiyaçlarını, etkilerini ve planlarını yakalayan bir iş dönüşümü yol haritası hazırlar.
- İş dünyası ve teknoloji mimarları, teknoloji stratejisini belirlemek için birlikte çalışırlar: Kurumsal Mimari, teknoloji düşünce liderleri ile birlikte, hem yeni teknoloji yeniliklerini hem de işletmenin istenen hedef durumuna ulaşmasını sağlayan mevcut yetenekleri kullanan bir teknoloji stratejisi ve yol haritası belirlemek için çalışır. Teknoloji yol haritası, bu girişimlerin ihtiyaçlarını, bağımlılıklarını, etkilerini ve planlarını yakalar ve onları iş yetenekleri ve strateji karşılıklarına bağlar.
- Mimarlar, iş mimarisi vizyonunu etkinleştirmek için portföy kararlarını yönlendirir: İş mimarları proje portföyünü izlerken, teknoloji mimarları teknoloji çözümlerini yönetirken, gelecekteki durumu stratejik yol haritalarıyla uyumlu hale getirmek için referans mimarileri kullanıyorlar. Kurumsal Mimari uygulamasının pragmatik kolu, planların sadece bağlantısız bir işletme istek listesi olmamasını sağlar; Bunun yerine, işletmeyi istenen geleceğe yönlendirecek bir koruma sağlıyorlar.