Kamil Mehmet Özkan ile Yeni Medya

bahadirkaya-yenimedya

Düşün Taşın Derneği olarak sezonu olarak 23 Haziran 2013 döneminde gerçekleştirdiğimiz kahvaltı ile sonlandırsakta. Yaz dönemi kendimizi geliştirme adına çalışmalar planladık bu çalışmalardan birisi de workshoplar. Bu yaz için 3 tane olarak planladığımız workshopların ilki Yeni Medya kavramı üzerine Sn. Kamil Mehmet Özkan ile gerçekleşti. Şuan, Kamil bey Türk Hava Yolları’ nın Skylife Dergisi için çalışıyor. Derginin 30 yıllık geçmişini webe aktarma ve mobil sürümünü çıkarma gibi çalışmaları var. Daha önce Turkcell, Jabiroo gibi firmalarda da görev almış.

Kamil Bey’ in anlatımında ve karşılıklı fikir alışverişlerinin olduğu Workshopumuzdan aldığım notlara geçiyiorum. Yeni Medya ve Sosyal Medya arasındaki fark nedir?, Yeni Medya denilen kavram neleri kapsar?, Bu kavramın gelecekte bize sunacakları nelerdir? ana başlıklarına ek olarak Big Data / Bulut Bilişim kavramları ve üzerine de bir sohbet gerçekleştirdik. Gelgelelim Kamil beyden aldığım notlara:

Kamil Mehmet Özkan ile Yeni Medya

Kamil Mehmet Özkan ile Yeni Medya

Yeni Medya & Sosyal Medya Farkı

Medya, Tv, Gazete algısı iletişim ortamından geliyor. Yeni Medya İçinde iletişim ortamının dijitalleşmesi denebilir. Sosyal Medya is bu durumda yeni medyanın bir alt dalı durumunda. Sosyal Medya iletişimin karşılıklı yeri gibi; web siteleri yeni medya gibi düşünülebilir ama mesela bir forum sosyal medya örneği durumunda. Bir blog yorumsuz, tek taraflı yayın yapıyorsa yeni medya; Yorumlar vb. yollar ile interaktif iletişim durumu söz konusu ise sosyal medya statüsüne girebiliyor.

Klasik Medya & Yeni Medya

Haber yayınlama politikaları değişti. Klasik medyada bir düzen varken, yeni medyada bu düzeni göremiyoruz. Yeni medyada istihdam açığı oluşacak. Çünkü, haber yayınlama politikaları da dijitalleşme ile birlikte değişti.

Dijital Pazarlama & Sosyal Pazarlama

Digital pazarlama sosyal pazarlama farklı şeyler. Sosyal medya pazarlamasına örnek olarak hashtag çalışması düşünülebilir. Artık kağıda basıp pazarlamadan ziyade dijitalleşen pazarlamayı görüyoruz.  Satış konularında ise kendisi için fiziksel bir yük olmadığından sizin malınızı da satmakda bir engel görmüyorlar. “Fiziksel şartlarda ulaşamayacağım Arjantin’ den bir kişi benim ilaç firmaları ile alakalı sunumumu Slideshare vasıtasıyla indirebiliyor”

Yeni Medya Okur Yazarlığı

Son yaşanan olaylarda da görülen yalan haber furyasında yeni medya okuyucularının okur yazarlığı da olması gerektiğini, haberin gerçekliğini araştırabilen bir durumda olmaları gerekiyor.70 milyon insanın 30 milyonunun Facebook kullandığı bir ortamda yeni medya okur yazarlığı mutlaka olması gerekiyor.

Big Data

Big Data yani Büyük veri değişik kaynaklardan toparlanan tüm verinin, anlamlı ve işlenebilir biçime dönüştürülmüş biçimine deniyor aslında. Veri madenciliği yaparak anlamlandırılan veriler ile çok enteresan durumlara gidiliyor. Örneğin, 3 yıllık çiftlerin kredi kartı kullanımı ile ilerde çiftin boşanıp boşanmayacağını uzun vadede tahmin edebilen bir sistem büyük verinin kullanılması ile geliştirilmiş.  Obama için 2008 ve 2012 seçimleri öncesinde sonucu bildiği bunun 2008 de sosyal medya sayesinde 2012 de ise büyük veri sayesinde gerçekleştiği biliniyor. 2016 seçiminde ise ikisini beraber kullanarak sonucu belkide önceden tahmin edebilecek. Mesela, bir oyun firması PS4 için tasarladığı oyunda sizin yerinize sizi yarışa sokabilecek duruma gelmiş (Araba sürerken nerelerde hata yaptığınızı, nerelerde heyecanlandığınızı oynayışınızdan çıkararak bunu yapıyor.) .

Kitap okumayı seven birini Facebook, beğendiği sayfalardan, etiketlerden ve konuşmalarından çıkarabilir. Buna göre kendisine uygun reklamı gösterebilir. Hakeza, sosyal medyada bir mekanı öven ve o mekanda sevdiği yiyeceği içeceği ifade eden bir kişiye belkide ilerde kafeye gittiği an kafe “istediğiniz hazır” denebilecek durum oluşacak. Londra’ da bir kişinin evden çıkıp bir yere gidene kadar kamera açısından kaçma şansı yokken, Apple cihazların GPS hareketlerini ve görüntülerini saklama hakkı varken bu kadar veri bir şekilde büyük veri kavramına geliyor ve bunların kullanılması önemli bir hal alıyor. Bu, iyi açılardan düşünülebileceği gibi kötü açılardan kaotik ve komplo teorileri ile de yorumlanabilir.

Leave A Comment