Nihat İpekçi ile Google Eğitmi

Nihat ipekçi düşün taşın derneği

Düşün Taşın Derneği olarak düzenlediğimiz workshopların üçüncüsünde Nihat İpekçi ile Google’ ın inceliklerini öğrenmek üzere Düşün Taşın Derneği’ nin ofisinde biraraya geldik. Nihat İpekçi, workshop sonunda anladım ki bir kitap ve biz kitabın sadece içindekiler kısmını ve konu başlıklarını görebildik. Workshop boyunca internet denen mecrada farklı boyutlara girdik çıktık. Bu sebeple, Nihat beyden neler öğrenebileceğimizi ve bunlar üzerine tek tek (özel) workshoplar yapmak için sözleştik.

Google Kelime Aracı

Google Anahtar kelime aracı sayesinde Google’ a hangi kelime ve aramalarda reklam verilmesi durumunda verimin artacağını öğrendik. Nihat İpekçi, şirketlerin reklam bütçelerinin internetteki kısmının en çoğunu Google’ a ayırdığını söyledi. Kelime aracının önemi de bu cümle sonrası ortaya çıkıyor aslında. Bir satış ile 2 bin tl lik bir iş yaptığınızı varsaydığınız zaman 100 TL lik bir Google reklamı size güzel paralar kazandırabilir. Google şuan internette yükseldikçe yükseliyor ve tekel durumuna gelmiş durumda .İnternetin bu denli Google odaklı olması da reklamlar ile birlikte kapitalizmi getiriyor. Satışa Dönüş Eğrisine dikkat edildiği zaman, ciddi maddi dönüşler-satışlar Google reklamları ile geliyor.

Tekrar Pazarlama Kavramı

Tekrar pazarlama kavramı ise, Google’ ın sadece sizin daha önce yaptığınız hareketlere göre Cookie bırakması sonucu, başka sitelerdeki Google reklamlarını sizin ilgi ve alakanıza göre belirlemesi şeklinde özetlenebilir. Örneğin, Çiçek Sepetinde bir ürünü satın al dediğiniz zaman, diğer google reklamı olan sitelere girdiğinizde Çiçek Sepeti reklamları görmeye başlıyorsunuz.
Görsellerde gördüğünüzü az önce bu yazıyı yaparken yaptım. Artık, Google Chrome hesabımla ABD deki arkadaşıma gitsem bilgisayarına girsem ve oturum açsam, bu reklamları göreceğim. Bu aslında şu amaca hizmet ediyor. Birşeyi 40 kere dersen olur. Bir yerden sonra siz bu ürün için “ulan ne ilanmış be bir bakayım şuna” dersiniz. Çünkü, bu kadar çok reklam veren firmanın size güçlü bir firmaymış izlenimi vermesinden tutun videodaki gibi subliminal olarak da etki bırakabilir. Bu tür ilanların, Satışa Dönüşü de çok verimli oluyor. Bir şeyi 39-42 arasında gördüğünüz zaman aldığınıza dair bilimsel bilgileri de gözardı etmemek lazım.

Nihat İpekçi, Türkiye’ de buldumbuldum.com a getirdiği affiliate market stratejisinin (başkasının malını sat ve ondan para kazan) ilerleyen dönemde e-ticarette büyük  değişiklikler yapacağını belirtti. Bu sistemde buldumbuldum.com daki bir ürünü sitenize koyuyorsunuz ve ürün sizin üzerinizden satıldıkça para kazanıyorsunuz. En basitinden 490 bin beğenisi olan bir facebook hayran sayfasında bu çalışmalar yapılıyor ve güzel maddi imkanlar sağlanıyor.

 

Leave A Comment